EDUCANT PER A UN FUTUR SOSTENIBLE

Benvinguts a la Campanya d’Educació Ambiental Col·legis+Sostenibles, dirigida a nens i nenes de 4t, 5è i 6è de Primària dels centres educatius situats a l’entorn de les fàbriques de ciment.

Col·legis+Sostenibles té com a objectiu conscienciar i sensibilitzar tota la comunitat educativa, començant per les nenes i pels nens, sobre els problemes del canvi climàtic i promoure hàbits més sostenibles.

EDUCACIÓ

Educar en relació al canvi climàtic i la sostenibilitat.

SENSIBILITZACIÓ

Sensibilitzar sobre els riscos del canvi climàtic.

CONSCIENCIACIÓ

Fomentar una consciència ambiental i reflexionar sobre el que cadascun pot fer davant aquests problemes.

MOTIVACIÓ

Generar un canvi cap a uns hàbits més sostenibles amb el planeta.

COM ES DESENVOLUPA LA CAMPANYA EDUCATIVA?

És una activitat totalment gratuïta per als centres educatius situats a l’entorn de les fàbriques de ciment.

Consta d’una sessió a l’aula, amb la visita d’una educadora ambiental especialitzada que dinamitza l’activitat de manera molt divertida.

Posem a la disposició del professorat i de les famílies, una sèrie de valuosos recursos i materials educatius interactius dissenyats per un equip pedagògic especialitzat, basat en l’aprenentatge divertit a través del joc.

La nostra metodologia està basada en les innovacions educatives més eficaces, com la ludificació i la participació activa de l’alumnat.

A través d’aquesta campanya educativa pretenem impulsar un canvi real cap a una societat més sostenible

MATERIALS I RECURSOS EDUCATIUS

Accedeix als materials educatius que hem elaborat per aprendre sobre el gran repte al qual ens enfrontem i en el qual tots hem de col·laborar: la lluita contra el canvi climàtic.

Aquests materials estan disponibles en castellà, català, basc, gallec i anglès.

CONCURS “LA MEVA ESCOLA, MÉS SOSTENIBLE”

Qui hi pot participar?

L’aula que hagi participat en la Campanya d’Educació Ambiental Col·legis + Sostenibles de la Fundació CEMA, durant 2023 – 2024 i fins al termini de finalització del concurs.

Com s’hi pot participar?

És senzill, heu de preparar un vídeo sobre bones pràctiques, iniciatives i hàbits sostenibles que es puguin dur a terme tant a l’escola com a casa. El termini per enviar-lo finalitza el 31 de maig de 2024. Es valoraran la creativitat i l’originalitat.

Quin premi pot guanyar la teva aula?

El vídeo del millor centre educatiu guanyarà 2.000 € per destinar a una activitat, un servei o un subministrament que podrà triar.

Esperems els vostres vídeos!

T’APUNTES A CANVIAR ELS TEUS HÀBITS PER FRENAR EL CANVI CLIMÀTIC?

Col·legis+Sostenibles neix amb la vocació d’arribar a tota la comunitat educativa i de conscienciar-la: alumnat, famílies i personal docent i no docent.

PER QUÈ AQUESTA CAMPANYA?

El canvi climàtic és un element estratègic clau per al sector cimenter. Per això, des de la Fundació CEMA, hem posat en marxa Col·legis+Sostenibles, una campanya educativa per conscienciar i sensibilitzar sobre la importància dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que marquen el camí cap a un planeta sostenible.

En concret, en promoure hàbits sostenibles en el nostre dia a dia i educar en sostenibilitat, aconseguim contribuir a diverses ODS, entre d’altres:

Si necessites qualsevol informació addicional, posa’t en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic: info@fundacioncema.org